Directorul general al CFR Călători, despre accidentul din Teleorman: Mecanicul de locomotivă, din diferite motive pe care le va explica comisiei de anchetă, a depăşit controlat / Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă

Directorul general al CFR Călători, despre accidentul din Teleorman: Mecanicul de locomotivă, din diferite motive pe care le va explica comisiei de anchetă, a depăşit controlat / Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă
FOTO - ISU Teleorman
Publicat: 14/03/2023, 07:58

Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, spune că mecanicul trenului de călători a făcut ceea ce se cheamă „o depășire controlată”, intrând pe culoarea roșie a semnalului de cale ferată.

”Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul”, afirmă directorul CFR Călători.

Acesta precizează că răniții în urma evenimentului feroviar au suferit răni după ce trenul de persoane a frânat brusc, nu din cauza impactului.

”Mecanicul de locomotivă, din diferite motive pe care le va explica comisiei de anchetă, a depăşit controlat (…) semnalul pe culoarea roşie. De ce a făcut treaba asta, va da explicaţii comisiei de anchetă, eu am discutat cu mecanicul, ştiu despre ce e treaba, dar, mai departe, nu pot să spun deocamdată. Când a văzut că nu i se face cale liberă şi a observat trenul de marfă în faţă, a frânat total trenul. Din frână, se vede că impactul dintre locomotivă şi ultimul vagon din trenul de marfă, nu are nimic nici locomotiva, nici ultimul vagon de marfă. Nu vreau să spun nimic, evenimentul este de gravitate maximă, numai că, din fericire, consecinţele au fost, cel puţin în prima fază, mici. Deci a lovit vagonul de marfă, vagonul de marfă a creat o undă de şoc, dat fiind că trenul de marfă are mai largă cupla de legare şi tampoanele şi a ridicat puţin penultimul vagon din tren. Mecanicul de la trenul de marfă a constatat impactul, că a zis că a avut un şoc şi a văzut că creşte viteza de la 8 la 10 kilometri, dar nu a oprit trenul şi a continuat să meargă, ceea ce pe un macaz şi o curbă care au intrat în circulaţie acolo, a făcut să ridice şi să se aducă vagoanele în starea în care le-aţi văzut. Distanţa dintre locul impactului şi locul în care aţi văzut vagoanele răsturnate este de aproape un kilometru. Deci nu a fost din şocul şi din tamponarea cu locomotiva de la CFR Călători tot ce s-a văzut, cum arată vagoanele de marfă”, a declarat Traian Preoteasa, luni seară, într-o intervenţie telefonică la Euronews România.

„Nu se poate mușamaliza”

Directorul CFR Călători a spus că persoanele rănite nu au suferit leziuni din cauza impactului dintre cele două trenuri, ci din cauza frânei foarte puternice.

”Când mecanicul a constatat că distanţa dintre el şi trenul de marfă este atât de mică încât a frânat total, şocul a fost destul de mare. Nu au fost răniţi din cauza impactului cu trenul de marfă. Răniţii au apărut în momentul când el a frânat brusc, lumea era în somn, patru dimineaţa, nu se protejau cu nimic şi doi dintre ei am înţeles că s-au lovit de nişte bare. La ora actuală am înţeles că nu mai e nimeni în spital”, a explicat Preoteasa.

El a spus că mecanicul trenului de călători nu a lăsat să funcționeze sistemul de siguranță, fapt care arată că nu dormea în momentul producerii accidentului.

”Dacă dormea, era mai bine, că îl frâna sistemul de siguranţă. Or el a depăşit controlat. Deci exclud somnul sau socializare (faptul că mecanicul ar fi fost distras de reţelele de socializare – n.r.), pentru că el a depăşit controlat semnalul. Dacă dormea, din punct de vedere al impactului, se frâna pe loc şi nu ajungeam la acest caz. Deci dacă dormea, era mai bine decât să depăşească controlat semnalul”, a adăugat directorul CFR Călători.

„Nu se poate mușamaliza la calea ferată un eveniment”, a subliniat Preoteasa.

Accidentul s-a produs luni dimineața, între Roșiorii de Vede și Măldăeni. CFR a confirmat că mecanicul trenului de călători implicat în accidentul din județul Teleorman a depășit indicatorul „OPRIRE” și a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare.

Compania a anunțat că traficul în zonă este în continuare perturbat și se așteaptă o macara de mare tonaj pentru ridicarea vagoanelor, scrie g4media.ro.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Un stâlp de fier din India stă expus la ploi, vânt și umezeală de 1600...
BREAKING | Prințul William, detalii de ultimă oră despre Kate Middleton
FOTO. Celebrul milionar din fotbal e primul bărbat din viața ei! Cum arată tânăra
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
VIDEO Cum să irosești 3 milioane de dolari. Rușii au tras cu o rachetă Iskander...
TOP vedete în costume de baie prea mici, prea mulate sau prea transparente. GALERIE FOTO...
Mihai Albu, vești devastatoare de la medici. CANCERUL a avansat! Declarații sfâșietoare
Florin Piersic s-a ridicat în picioare după operaţia la genunchi, face glume cu medicii. Următoarele...
Cine e, de fapt, soția lui Florin Piersic
Accident teribil la Brașov, între Voila și Făgăraș! Un șofer a murit pe loc după...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
Cât costă Dacia Logan în 2024? Mai este o mașină LOW COST?
Mărturia şocantă a lui Stormy Daniels în procesul împotriva lui Trump nu schimbă opiniile susţinătorilor...
Alertă de gradul 4 pentru 11 și 12 mai! Vine FURTUNA geomagnetică
Putin a dat ordinul ISTORIC. Decizia luată chiar azi, 11 mai. O nouă eră
Ce studii are Simona Halep. De ce a avut probleme cu BAC-ul
Creatură cu cap de lup care merge în două picioare, surprinsă lângă o grădină zoologică....
Când vine vara în România! Anunțul ANM
Preferințele Monicăi Tatoiu în materie de bărbați și motivul pentru care a treia căsătorie durează...
Novak Djokovic, lovit cu o sticlă în cap după victoria de la Roma. Tenismenul s-a...
BANCUL ZILEI. Bulă: - M-am învățat minte... de azi nu mai conduc cu viteză. Ștrulă:...
Femeile care vor să rămână însărcinate ar trebui să renunțe la vaping, arată un studiu